Apple efsane CEO’su Steve Jobs’un ölümünün ardından devrimsel ürün geliştirme konusunda zorluk yaşıyor. Bu gerçek önceki akşam yapılan tanıtımda da göze çarpmasına rağmen hem kullanıcılar hem de yatırımcılar Apple efsanesine inanmaya şimdilik devam ediyor.
ABD’li teknoloji devi Apple önceki akşam yeni ürünlerinin tanıtımını yaptı. Ve her tanıtım sonrası olduğu gibi dünya basını yine görücüye çıkan ürünlerin beklentileri neden karşılamadığını ve Apple CEO’su Tim Cook’un bu performansla daha ne kadar şirketin başında kalabileceği yönündeki geleneksel tartışmalarına başladı. Gerçekten de şirketin efsane olarak kabul edilen eski CEO’su Steve Jobs’un 2011’de hayatını kaybetmesinin ardından şirketin tanıtım etkinliklerinde gözle görülür bir heyecan erozyonu yaşanıyor.
EFSANE KURBANI!!
Jobs döneminde her tanıtım öncesi dünya basını nefesini tutar ve adeta büyük bir devrim beklentisiyle ürünleri takibe alırdı. Bu beklentide şirketin sürekli ürünlerinin benzersizliğine vurgu yapması ve planlı söylentilerle ilgiyi zirvede tutmasının etkisi büyük oldu. Diğer bir ifadeyle Apple bizzat kendisinin yarattığı, “devrimsel ürünler geliştiren şirket” imajının altında ezilmeye başladı. Son 3-4 yıldan beri yapılan her tanıtım etkinliği sonrası şirket hisselerinin gerilemesinin tek nedeni değil ama bir nedeni de bu. Zira sektörü kökünden sallayacak ürün beklentisiyle tanıtımlara giden Apple hayranları çoğunlukla hayal kırıklığıyla geri döndü. Geçmişe bakıldığında ise 2007’de ilk iPhone ve 2010’da da ilk iPad’in tanıtımın ardından şirketten gerçek bir yenilik gelmedi. Önceki akşam da bu sürece yeni bir halka daha eklendi. Şirket var olan cihazlara makyaj yapmak suretiyle geceyi kurtarmaya çalıştı.
Habertürk