Twitter'da hashtag'in yaratıcısı Chris Messina, bu uygulamayı kazara bulduğunu ve para kazanamasa da kendisiyle gurur duyduğunu söyledi.
Twitter'da arama yapmayı ve gruplaşmayı kolaylaştıran hashtag (# ya da etiket) kullanımının mucidi olan Chris Messina, buluşunu "Basit bir fikirden yola çıkarak, kazara yapılmış bir keşif"diye tanımladı.
MADDİ KAZANCI YOK
Messina, bu buluştan herhangi bir maddi kazancı olmadığını, ancak yaptığı kültürel katkı için kendisiyle gurur duyduğunu söyledi.
"KENDİLİĞİNDEN BÜYÜDÜ"
Messina hashtag fikrinin nasıl doğduğunu şu sözlerle anlattı: "Twitter'da grupların oluşması için, beni çok düşündürmeyecek basit bir format arıyordum. Bu öneriyi yaptım. Başta şüpheyle bakan çok oldu. Fakat ben kullanmaya başlayınca ve arkadaşlarımı da teşvik edince olay kendiliğinden büyüdü. Şimdi de yedi yıl oldu."
İLK KEZ KALİFORNİYA'DA KULLANILDI
Etiket fikri, haber yayma amaçlı olarak ilk defa Kaliforniya'nın San Diego kentindeki bir yangında kullanılmış. Messina, "Yurttaş gazeteciliğinde Twitter kullanımının ilk örneklerinden biridir" dediği olayda, bölgeden bildiren arkadaşını haberlerini hashtag kullanarak yaymaya ikna etmiş ve #Sandiegofire (#Sandiegoyangın) etiketini kullanmasını tavsiye etmiş. Böylece birçok faydalı bilgi de çok sayıda kişiye ulaşmış. Messina bunun üzerine benzer yöntemin farklı olaylarda da kullanılmaya başlandığını söylüyor.
BİR PAZARLAMA ARACI
Etiketin yaratıcısı, bu yönetimin pazarlama aracı olarak kullanılmasıyla ilgili de şu yorumu yapıyor:"Sosyal medya ideal olarak en iyi içeriklerin değer kazandığı çok büyük, şahane bir serbest pazar. Şirketler ürünlerinin sosyal medya kullanıcılarına gösterilmesi için para ödeyebilir veya sponsor olabilir."
SOSYAL MEDYA DAHA AÇIK BİR SERBEST PAZAR
Sosyal medyanın, televizyon yayınlarına kıyasla daha açık bir serbest pazar olduğuna dikkat çeken Messina, şirketlerin de kullanıcılarla iletişim kurmak için bu yola başvurduklarını söyledi.
EN İYİ ETİKET YÖNTEMİ
"En iyi etiketin, en basit, en açık ve doğrudan olan etiket olduğunu düşünüyorum. Ayrıca, en iyi yöntem, yeni bir muhabbet başlatmak yerine var olan bir muhabbete girmek. Çok uzun veya kullanışsız, hantal olmamalı."