Gelişen teknolojinin insanların hayatını her geçen gün daha kolay kıldığı şüphe götürmez bir gerçek. Her geçen gün hızlanan cihazların, artan erişim hızlarının, incelen ve hafifleşen teknolojik aletlerin günlük yaşamı kolaylaştırırken, içerik tüketim alışkanlıklarımızı da değiştirdiği şüphesiz. Yakın gelecekte dizüstü bilgisayarların yerini alması beklenen tabletlerin içerik üretmekten ziyade içerik tüketmek üzerine tasarlanmış olması, günlük hayatta yoğun olarak kullanılan mobil cihazların tamamen tüketime yönelik olması ve gelişen teknolojinin de insanları üretimden ziyade tüketime örgütleyen bir anlayışa sahip olması nedeniyle bugün, insanlığın üreten bir nesilden ziyade yalnızca tüketen bir nesile doğru ilerlediği bir süreç içerisinde olduğunu söyleyebiliriz.
Yukarıda bahsettiğimiz bu sürecin temel yapı taşını elbette görsel içerikler oluşturuyor. Aslında internetin icadıyla başlayan bu süreç, insanlığın asırlar içerisinde katettiği süreçle paralel bir çizgide ilerliyor. Yazımsal niteliğe sahip içeriğin teknolojinin gelişmesiyle birlikte yerini yavaş yavaş görsel nitelikteki içeriğe bırakması, insanlığın yazılı içeriği görsel öğelerle anlatmanın yolunu bulduğu yıllarla ve geçirdiği süreçle aynı.
Peki bu içinde bulunduğumuz görsel çağ içerik tüketimimizi doğrudan etkilerken satın alma kararlarımızı nasıl etkiliyor ? ABD’de yapılan bir araştırmayı baz alarak devam edelim. Her ne kadar demografik farklılıkların, tüketim alışkanlıkları üzerinde büyük etkileri olsa da, gelişen teknolojinin dünyayı küçük bir köy haline getirdiğini ve tek düze bir insan modeli yaratmaya doğru hızlıca ilerlediğini unutmamak gerek. Araştırmanın sonuçlarına göre bir kullanıcı ayda ortalama 19 saat video içerik tüketirken, bu içeriğin yüzde 60’ını ürün videoları oluşturuyor ve bu videoları izleyen kullanıcılar ise yüzde 174 oranında satın almaya daha eğilimli oluyor.
Peki ya mobilde durumlar nasıl ? Mobil kullanıcılar video içerik tüketmede dizüstü ve masaüstü bilgisayarkullanıcılarına göre yaklaşık 3 kat daha fazla satın alma eğilimine sahip.
Harekete geçmek için orta yada büyük çapta bir işletmeye sahip olmanıza gerek yok. Trendin görsel içeriğe doğru büyük bir hızla ilerlediği apaçık ortadayken; BlendTec gibi koca bir örnek apaçık duruyorken ve son araştırmalarda görsel içeriğin tüketicilerin satın alma tercihlerini doğrudan etkilediğini gösteriyorken; özellikle Türkçe içeriğin çok eksik olduğu piyasa koşullarında, bu tarz içeriklerin ülkemizdeki tüketiciler üzerinde ABD’de ki araştırmalarda ortaya çıkan sonuçlardan daha olumlu sonuçlar yaratacağını düşünüyorum.